maandag 21 november 2011

Mistdruppels, een wereld apart


Mistdruppels zijn van dichtbij prachtig om te zien, een uitdaging voor elke macrofotograaf. De afgelopen dagen was het zeer mistig in Nederland en Ik heb deze gelegenheid benut om met mijn macrolens mistdruppels te fotograferen.  Ik hoefde niet ver te gaan, op het speelpleintje achter mijn huis waren er spinnenwebben en mistdruppels genoeg. Alle foto's zijn met statief genomen. De kleurinstellingen heb ik steeds weer aangepast om een zo mooi mogelijk resultaat te krijgen. Op de foto hierboven, staan op de achtergrond een paar rozen. Het beeld bevat verder twee spinnenwebben die min of meer over elkaar hingen. Ik heb de lens scherp gesteld op het achterste spinnenweb, zodat de grote druppels goed te zien zien.


De foto hierboven laat het hart van een spinnenweb zien. Het was al wat uit elkaar gevallen, maar de compositie vind ik nog zeer zeker de moeite waard.


Hetzelfde spinnenweb als de tweede foto, ziet er gedraaid en met een andere kleurinstelling weer heel anders uit.


Deze foto heeft door het scherpteverloop een zekere dieptewerking.


De foto hierboven heeft een mooie achtergrondkleur.


De laatse foto betreft hetzelfde spinnenweb als de eerste foto van dit blog. Door een andere kleurinstelling en uitsnede ontstaat een totaal ander beeld.

1 opmerking:

Ghita zei

Prachtig, deze parels in het web.
Ook erg mooie achtergrondkleuren.
groetjes Ghita