zaterdag 22 oktober 2011

Nog een keertje paddenstoelen fotograferen


Vanochtend ben ik nog heel even paddenstoelen wezen fotograferen in het Alblasserbos. Dit keer ben ik begonnen in het oude gedeelte. Op bovenstaande foto ontdekte ik thuis pas dat er een klein insect op de rand van de paddenstoel zat. Dat is altijd weer het leuke aan macrofotografie, je ontdekt vaak pas achteraf wat er allemaal op te zien is op een paddenstoel, bloem of insect.


De foto hierboven laat twee kleine paddenstoelen van 1 à 2 cm zien. Ik blijf het altijd weer bijzonder vinden om op een foto te zien hoe gedetailleerd zo'n paddenstoel toch altijd weer is.

Tenslotte twee plaatjes van dezelfde paddenstoel, een mycena. Ik heb de paddenstoel van onderaf gefotografeerd met tegenlicht. Lastig om te kiezen welke paddenstoel nu het mooiste is, vind ik. Laat maar een berichtje achter welke van de twee jullie het meest waarderen.


Geen opmerkingen: