dinsdag 30 december 2014

Vogels kijken in Zeeland (2)


Watersnip

Eén van de mooiste fotohutten die ik ken, ligt bij het Zeeuwse Wissenkerke. De hut is ingegraven en dat is ook de reden waarom je op ooghoogte zit met de vogels voor de hut. Dit laatste is ideaal voor een vogelfotograaf.

Op 18 oktober ben ik er geweest en heb er genoten van de aanwezige vogels. Bovenstaande foto van een watersnip heb ik daar gemaakt.

Verder waren er ook een aantal wintertalingen in de omgeving van de hut. De dieren kwamen heel dichtbij en dat leverde mooie foto's op.


Wintertalingen


Wintertaling (man)


Wintertalingen (vrouw)


Wintertalingen (recht mannetje)

Op de laatste foto is goed te zien dat sommige mannetjes nog in de rui waren.

Behalve eerder genoemde sorten waren er ook nog een paar leuke soorten steltlopers zoals zwarte ruiter en kemphaan.


Zwarte ruiter


Kemphaan


Groepje kemphanen

Een andere plek die wel leuk is om te bezoeken is het Stinkgat op het eiland Tholen. Weliswaar sta je niet op ooghoogte met de aanwezige steltlopers, toch komen ze zo dichtbij dat er wel leuke opnamen zijn te maken. Ik was er op 29 augustus 2014. Hieronder enkele opnamen.


Rosse grutto


Rosse grutto's


Watersnippen


Twee watersnippen met rechts ook twee oeverlopers


Watersnip


Witgat


Kluut


Spreeuwen

Al met al, twee plekken waar ik komend jaar nog eens naar toe hoop te gaan.

5 opmerkingen:

Bas. zei

Heerlijk Gerard om in het mooie zeeland te zijn en dan met z.on pracht serie thuis te komen.wij wensen jullie ook een heel fijn en gezond nieuwjaar toe.

Joke (Joke's Camera) zei

Dat zijn beeldschone platen, Gerard. Ik zou niet uit kunnen kiezen welke ik nou het mooiste vind. Het zijn stuk voor stuk juweeltjes. Je hebt een prachtige locatie gevonden om dit soort foto's te maken. Fijne jaarwisseling. Groetjes, Joke

Ghita Carpediem zei

Wat een mooie vogelhut is dit zeg. Want in het wild lukt het echt niet om wintertalingen zo mooi te fotograferen. Ook de watersnip , zwarte ruiter en kemphaan kon je goed vastleggen.
prachtige serie
groetjes Ghita

Maria zei

Super fijne hut zo te zien! De foto met die rode bakstenen is wel heel mooi!'De andere ook natuurlijk vooral de eerste! Wat gaaf zo dichtbij!
groet,
Maria

Gerrit zei

Ik ben vorig jaar twee keer in de hut Wissenkerke geweest, maar beide keren was er werkelijk niets te zien! Ik ga het dit jaar toch maar weer proberen, want jij hebt er prachtige opnamen aan overgehouden.

Groet,
Gerrit